Emmas

Julstressen byts mot julefrid

Publicerad 2005-12-23 18:29:42 i Allmänt,

Senaste veckorna har jag haft så mycket att göra så ja inte har varit inne här alls - trots att jag varken har lagt in sill, gravat lax eller bakat leverpastej. Men nu återstår bara att rimma på julklapparna och grijera skinkan, sedan kan vi ägna oss åt att fira jul! Själva julafton kommer vi att vara hemma hos Lotta och Pelle med hela Pelles släkt - 33 personer totalt! Men annars ska vi vara hemma och ta det lugnt.

Våra iranska grannar har julpyntat mer än vi... men de firar ramadan och irnakt nyår också! Det är väl toppen att både kunna ta seden dit man kommer och hålla fast vid sin gamla kultur!

Pappa och Bente har varit här och firat jul, vi har fått en massa fina julkort men inte skickat ett enda själva och Malin med familj åker till Thailand i morgon.

För övrigt kan sägas att ischokladen skar sig (ser jätteäckligt ut med fettet som ligger högst upp i varje form!) och granen redan har börjat barra.

GOD JUL önskar jag er alla!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2005-12-23 19:25:39

God Jul själv syster med familj och alla ni andra som läser det här! Vi hoppas kunna rapportera lite från Thailand...Enligt väderprognosen ska det i alla fall åska i Kanchanaburi på måndag när vi räknar med att vara där, men det kan ju också vara spännande!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela