Emmas

Fem dagar kvar...

Publicerad 2005-06-13 20:38:47 i 40-årskris,

Nu har jag

- hämtat ut nyckeln till festlokalen

- bokat tid för "soldusch"

- gått igenom listan med inbjudna och bockat av vilka som tackat ja, och vad de tänker bidra med

- bokat tid hos frissan

- gjort klart sånghäftet

- köpt vin och sprit (Mats) och beställt öl av de danske 

- skrivit inköpslista för kaffe, välkomstdrink med mera.

 

Återstår att göra före festen

- bordsplacering och placeringskort

- handla

- hänga upp festkläderna så de får släta ut sig

- ringa några av gästerna och ge förslag på vad de kan ta med sig för bidrag till buffén

- fixa musikanläggning (detta ska jag försöka delegera till Mats)

- lära den presumtiva barnvakten att sköta Siris diabetes (Mats jobb?)

- piffa till sig!

 

Vad har jag glömt?? Helst skulle jag förstås förbereda någon lek eller tipspromenad eller nåt, kanske får jag tid till detta på tåget till Göteborg eller hotellet... Jag ska nämligen åka på konferens i tre dagar den här veckan, snacka om dålig tajming. Men det känns som om jag har läget under kontroll. Blir det ingen lek så får vi hålla tummarna för att folk kan roa sig ändå. Polarna Kalle och Challe har hotat med att arrangera nåt, men känner jag dem rätt är det väl frågan om det inte är bättre om de låter bli...

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2005-06-20 13:54:05

Och du... grattis, förresten! Vi var och firade 30-Åre-ing istället för dig, som du kanske hört. Hur gick det med de blonda lockarna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela