Emmas

Får man ångra sig?

Publicerad 2005-03-01 13:50:56 i 40-årskris,

I min ungdom tyckte jag att det var patetiskt med "äldre kvinnor" som färgar håret. Själv skulle jag minsann inte försöka dölja mina gråa hårstrån när det blev dax för mig. När jag sen blev 28 hade jag ganska mycket gråa hår, och tyckte att jag var lite väl ung för att vara gråsprängd, och började färga håret, vilket jag har gjort sedan dess. Samtidigt bestämde jag mig för att när jag blev 40 skulle jag sluta färga håret, för när man är SÅ GAMMAL är det helt ok att vara gråhårig. Men däremot inte att försöka se ung ut...

 

Nu är det så att det är bara några månader kvar tills jag fyller 40, och inte är jag gammal!? Mitt mörkbruna hår är nu så pass gråsprängt att tex luggen skulle vara helt vit om den inte var färgad. Jag är inte gammal!! Jag vill inte vara vithårig!! I alla dessa år har jag varit helt inställd på att när jag fyller 40 ska jag klippa mig kort och sluta färga håret - får man ångra sig???

Kommentarer

Postat av: Asta

Publicerad 2005-03-02 00:55:14

Det är väl som så att man skall bli klokare med åren. Och skall jag vara ärlig så tycker jag faktiskt att jag blivit det. Så beslut som man fattade innan man visste så mycket är överkörda för länge sen! Herregud - man hade ju inget beslutsunderlag för fem öre.

Färga håret!!!

Postat av: jetserdaze

Publicerad 2005-03-06 23:46:17

Det är helt ok att ångra sig *lovar*.

som jag sagt i ett eget inlägg för ett tag sedan, så anser jag att man som gammal har mer rätt angående hur unga borde tycka, än vad man som ung har angående vad gamla borde tycka. Man har ju varit dör, för höge farao? Och vet vilka missar man själv gjorde.

Postat av: jesterdaze

Publicerad 2005-03-06 23:46:58

Jag stavade mitt namn fel!!! *förtvivlad*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela