Emmas

Söndag 4 september joggat 5,5 km på 33 min

Publicerad 2005-09-05 10:12:30 i Kroppen,

Nu börjar det närma sig... Jag har bestämt att gränsen mellan att jogga och att springa går vid ett tempo på 6 minuter per kilometer, så snart kan jag påstå att jag springer!

Båda tjejerna var med på cykel, egentligen hade jag tänkt jogga en längre och backigare slinga i skogen, men nu blev det flackt på asfalt för barnens skull. Det kan det vara värt att få dem med sig tycker jag, det vore jättebra att kunna "grundlägga goda motionsvanor redan i barnaåren" som det så vackert heter, även om de förvisso ändå är ute och rör på sig en hel del. Alida gjorde förresten bra ifrån sig på en idrottsdag i veckan, då hon var bland de snabbaste tjejerna i klassen både på 60 m och på 2 km! Siri längtar efter sin första gympa, som ska bli på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela