Emmas

Idag står det om min systerson Albin i DN

Publicerad 2006-02-13 15:04:23 i Allmänt,

Tyvärr kan jag inte länka till artikeln eftersom jag inte hittar igen den i nätupplagan, men den handlar om en 11-årig svensk pojke som på eget initiativ lär sig persiska.

Alldeles i början av artikeln tänkte jag "det skulle ha kunnat vara vår Albin", men jag hann läsa nästan hela innan jag insåg att det verkligen VAR vår Albin det handlade om. Och den talgdanken berodde inte bara på att jag såg journalistens namn under artikeln, utan också på en minnesbild från fjällvandringen i somras när Albin sjöng Bora Bora oavbrutet i tre dygn (sedan utfärdades ett förbud gällande fortsatt framförande av just den låten, möjligen på mitt initiativ?).

Albin är definitivt språkbegåvad och road av språk, han lärde sig också hjälplig thailändska före och under familjens resa till Thailand  julhelgen.

Kul!

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2006-02-14 10:49:24

Jasså, var det Albin! Jag läste artikeln, och sa "Ha! Såg du det där Maria, vad coolt?" ungefär. Impressive.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela