Emmas

Vilken födelsedagspresent

Publicerad 2006-02-23 18:26:48 i Siri,

I dag, på sin 7-årsdag, har Siri fått kallelse till sjukhuset för att sätta insulinpump. Hon har stått i kö för att få pump i mer än ett år, och först var det bud på att hon skulle få en redan under förra våren, sedan "efter sommaren", sedan hörde vi inget på länge men i januari var vi på ett informationsmöte för patienter som skulle få pump under våren. Och nu har vi alltså fått datum, om en månad!

De flesta diabetiker med pump är jättenöjda, inte i första hand för att de slipper ta sex sprutor om dagen, utan för att de uppnår bättre och jämnare blodsockervärden, vilket gör att man mår bättre och minskar risken för komplikationer. Nackdelen är förstås att aldrig få vara riktigt naken, utan natt som dag vara uppkopplad till en apparat. Vi tycker i alla fall att det ska bli spännande.

Kommentarer

Postat av: moster Malin

Publicerad 2006-02-23 22:41:38

Grattis Siri!!! På födelsedagen och till pumpen, det blir nog jättebra! Vi ses i Orsa i helgen.

Kramar
Malin

Postat av: Ulrika

Publicerad 2006-03-17 09:07:44

Grattis! Vad kul med pumpen! Det borde väl vara dags snart nu då? (Eftersom jag kommer med tidernas mest försenade kommentar här, en månad senare typ). Önskar att min flicka skulle vilja ha pump, men det tvärvägrar hon. Kanske när hon blir lite äldre. Lycka till med Siris pump!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela