Emmas

Ada och Eva blir Adam och Evan

Publicerad 2007-04-10 21:36:38 i Allmänt,

Sen jag var liten har jag inbillat mig att man på de flesta pojknamn kan lägga till ett "-a" och få ett flicknamn. I själva verket finns det inte så många sådana exempel, kommer just nu bara på att Mikael kan bli Mikaela.

På senare tid har jag samlat på flicknamn som kan transformeras till pojknamn genom att lägga till en bokstav. Det är lite roligare eftersom man oftast inte är "samma namn". Här kommer de jag kommer på just nu. Vissa av namnen är rätt ovanliga, men de finns!

Ragna -> Ragnar
Sun -> Sune
Gunna -> Gunnar
Ia -> Ian

äsch, nu tog det stopp, jag vet att jag har fler!

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2007-04-11 12:42:28

Jag kom på två till:

Isa/Isak
Alva/Alvar

Postat av: Emma

Publicerad 2007-05-15 15:19:31

Andrea --> Andreas

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela