Emmas

Fyra böcker och en teaterpjäs

Publicerad 2007-04-17 21:04:26 i Knoppen,

Sen sist har jag läst

- I morgon du av Lars Weiss. Deckare i Stocholmsmiljö. Ja, den var väl bra.
- Lingonkungen av Jan Henrik Swahn. Historisk roman om en person som har funnits i verkligheten. Trots att jag vet att hon som gav mig boken i julklapp är en av den här bloggens läsare, så erkänner jag att jag inte fick någon kick av oken. Otroligt att man kan skildra ett så facinerande liv på ett så tråkigt sätt.
- Hjärtekrossaren av Julie Garwood. En riktigt amerikansk deckare där hjältarna var vackra som fotomodeller, smarta som Einstein, framgångsrika i sina yrken, atletiska som toppidrottsmän och levde i celibat tills de träffat den rätte. Boven var precis tillräckligt intelligent för att innebära en viss utmaning för hjältarna, och fullständigt psykiskt sjuk och brutalt äckligt grym mot sina oskyldiga offer. Blev mot min vilja rätt engagerad och hade svårt att lägga ifrån mig boken mot slutet... 
- Gå ut min själ av Åke Edwardsson. Jag har tidigare läst "Segel av sten" av honom, och den gillade jag inte, så sen har jag undvikit honom. Men den här var bra. Påminner lite om nummer ett på denna lista, fast den utspelar sig i Göteborg istället för i Stockholm.

Jag har varit på teater också! Såg "Älskar dig också" på Statsteatern. En rätt lättsmält historia, lite väl lättsmält enligt mina arbetskamrater, men själv njöt jag i fulla dag av de kända skådespelarna, den rappa dialogen och den moderna handlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela