Emmas

Svart Stig av Åsa Larsson - en riktigt bra bok!

Publicerad 2007-04-25 19:42:25 i Knoppen,

Oj vad jag njöt av den här boken, befolkad av äkta människor, välskriven med ett rikt språk, spännande... Det är första gången jag läser något av Åsa Larsson, och jag hade egentligen inga förväntningar alls, men trodde kanske att det skulle påminna mer om Camilla Läckberg (som enligt min mening inte alls håller samma klass - för det kan väl inte bero på att den här historien är befolkad av norrlänningar som jag känner mer gemenskap med än fjällbackaborna i "Stenhuggaren"?). Enda invändningen från min sida är ett drag av övernaturlighet, något som jag har svårt för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela