Emmas

Vegetarisk lasagne

Publicerad 2007-04-24 21:08:40 i Mat,

Lycka är när Mats säger "minst lika gott som en vanlig köttlasagne" och Alida säger "helt ok faktiskt" till en vegetarisk lasagne. Jag hade ansträngt mig och gjort en röd sås (med riven morot, riven rödbeta, hackade champinjoner, lök, vitlök, krossade tomater) och en grön sås (med spenat, keso, matlagningsgrädde, västerbottenost, båda såserna smaksatta med buljongtärning och kryddor, ingen redning). Men att lägga vartannat varv röd och grön sås gav inte den effektfulla visuella effekt som jag hade tänkt, det blev inte randigt utan bara en röd-grön-röra.

Jag och Siri tyckte att det var jättegott, men vi älskar ju nästan all mat. Extra trevligt var det för vi satt på balkongen och åt för första gången, i kvällssolen och på vårt nya balkongbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela