Emmas

Björn Hellberg, Trofésamlaren

Publicerad 2007-08-03 09:32:10 i Knoppen,

Mats och Alida träffade Björn Hellberg i Akademibokhandeln i Kista när han var där och signerade böcker i början på sommaren. Det var nästan inget folk där och de hade pratat med honom en lång stund och var överens om att han var jättetrevlig (något jag lätt kan tänka mig). Naturligtvis köpte de ett exemplar och fick den signerad, och det blev en sommarpresent till mig!

Nu har jag läst ut boken, som är en Sten Wall-deckare. I början av boken utreder poliserna ett par kvinnoöverfall, men så småningom blir det "naturligtvis" ett par mord också. Jag tyckte att boken var bra, framförallt vardagsskildringarna från den lilla staden och Sten Walls tillvaro. Däremot var den kanske inte så jättespännande, och Björn Hellbergs språk känns ibland lite högtravande för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela