Emmas

Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson

Publicerad 2007-08-15 19:33:05 i Knoppen,

Jag hade verkligen sett fram emot läsa den här boken, efter vad jag hade hört och läst om den trodde jag att jag skulle tycka mycket om den. Dessutom såg jag fram emot att läsa något helt annat efter alla deckare jag läst på sistone.

Tyvärr levde boken inte riktigt upp till mina förväntningar. Det var inte så gripande och vackert som jag hade förväntat mig, utan lite småsegt och jag tyckte aldrig riktigt att jag lärde känna personerna.

Däremot är jag fashinerad av författaren. Tänk att göra författardebut i 50-årsåldern, och dessutom i en annan världsdel och på ett annat språk än sitt modersmål - och det blir en best-seller som vinner en massa priser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela