Emmas

Att packa upp flyttkartonger

Publicerad 2007-02-06 11:36:59 i Allmänt,

Mats tycker att det är prioriterat att packa upp alla lådor. Han funderar inte så mycket på var sakerna ska ligga, utan gör små travar av saker på köksbänkarna, på kanten till bokhyllan, på golvet.

Jag försöker komma på smartaste stället för alla grejer. Vilket skåp, vilken hylla? Inte så sällan ändrar jag mina tidigare beslut och flyttar det som jag ställt in i ett skåp till ett annat. Många saker ska diskas, tvättas eller dammtorkas innan de placeras på sin rätta plats.

Alida är den som packat upp alla sina lådor, och lagt alla kläderna fint vikta och alla sakerna i genomtänkt ordning på sina hyllor.

Siri leker oavbrutet "nytt barn i klassen". Hon har en skolklass bestående av barn som hon ritat på varsitt papper. Hon ritar ett nytt barn på ett nytt papper och lägger sedan ut alla barnen/teckningarna på golvet (i början räckte det med en liten golvyta, men nu är hon uppe i 30 barn, på A4-papper) - sen kommer det nya barnet och ska presenteras för alla, bli bästis med någon, fråga chans på någon... Och sen är det dags att rita ett nytt barn. "Hur går det uppackningen av dina lådor", frågar vi. "Jag gör det sen", säger hon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela