Emmas

Nyrostat bröd med smält smör

Publicerad 2007-02-07 15:05:40 i Mat,

Jag har hittat en själsfrände! Igår på jobbet pratade vi om hur äckligt det är med blött bröd; "Hur kan folk äta semlor i djuptallrik med mjölk"; "Jag kan inte förstå folk som doppar"; "Fy när man tinar bröd med frost på så det blir blött"...

"Men jag är nog värst ändå, jag tycker det är äckligt när smöret smälter på rostat bröd", sa jag.

"Jag också!" sa min kollega Maggan. "Jag väntar alltid tills rostbrödet kallnat innan jag brer."

Och jag som trodde jag var den enda! Vi kom fram till att vi båda älskar rostat bröd, gärna med en lite bitter marmelad av engelsk typ och extrasaltat smör, men att smöret ska bres på först när brödet har svalnat. Så nu kan vi ta varandra i hand och springa mot solnedgången ackompanjerade av vacker musik.

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2007-02-08 13:42:39

Jag får ofta gliringar ifrån min fru för att jag har svårt för kladdig mat överlag, hon säger att man i vanliga fall lämnade det som cirkus 5-åring.

Postat av: Emma

Publicerad 2007-02-09 12:28:48

Så det skulle alltså vara ett tecken på att man är omogen...

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-02-13 15:40:41

Det var värst vad dina inlägg får mig att längta! Först till Stinsen och Kista, och nu efter rostat bröd. Jag äter inte kolhydrater, inte mycket i alla fall, och just rostingar med smör och lemon curd saknar jag jääääätttemycket ... Fast för mig får gärna smöret smälta. :-))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela