Emmas

Lilla Rosenknopp av Ingrid Noll

Publicerad 2007-07-10 17:35:40 i Knoppen,

Jag har tidigare läst Tuppen är död av samma författare. Båda har tyska medelklasskvinnor i huvudrollerna, och i båda böckerna framställs mördarna som rätt så osympatiska, men inte direkt kriminella... Den här var nog bättre, i mitt tycke; lite småkul, lite igenkänning, men inte så spännande. 

Vi i familjen har också lyssnat ut den andra Harry Potter-boken, Harry Potter och Hemligheternas Kammare, på ljudbok. Den första lyssnade vi på i vintras. Lyssnandet äger rum när vi åker bil, och detta är verkligen en hit! Innan vi fick barn hände det att jag och Mats lyssnade på vuxenböcker när vi åkte på långresor (Hummelhonung uppläst av författaren Torgny Lindgren rekommenderas varmt!). Medan barnen var små var det svårt att hitta böcker/skivor som alla hade utbyte av (men visst fanns det, till exempel Folk och Rövare i Kamomilla stad).

Nu är barnen 8 och 10 och vi är alla fyra helt bitna av Harry Potter! Nu ser vi fram emot nästa resa så vi kan börja på trean!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela