Emmas

Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson

Publicerad 2007-06-29 16:19:40 i Knoppen,

Även när det gäller den här boken skulle man kunna haka upp sig på osannolik intrig och våldsamt slut där huvudperson blir försatt i livsfara. Men det gör helt enkelt ingenting när hela boken är så välskriven, medryckande och spännande, och personskildringarna känns så äkta (även om figurerna de är osannolika och lite väl goda respektive onda). Jag älskar Lisbeth Salander! Det sämsta med den här boken var att den inte gick att lägga ifrån sig. Nu har jag letat upp en bok i bokhyllan som jag tror inte är så bra, så jag kan få något annat gjort också...

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2007-07-07 02:11:28

Blev färdig med den för en timme sedan. Inte illa skrivet av en kille uppvuxen utanför Bjursele.

Postat av: Emma

Publicerad 2007-07-10 18:04:23

Ja det är märkligt så många bra författare som kommer från de där trakterna!

Postat av: Enar

Publicerad 2007-07-12 23:27:45

Det är inaveln, som Torgny säger. Hursomhelst kan meddelas att du är (var) sexmänning med Stieg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela