Emmas

Dotter önskas av Katerina Janouch

Publicerad 2007-11-02 22:06:44 i Knoppen,

Den här boken handlar om en kvinna vars mamma dör, om att vänta och få barn, om att ta sin partner för given, samt, som titeln avslöjar, om att önska sig en dotter. Den handlar också om livslögner; att tro att man känner någon och sedan bli tvingad att ompröva den rund man står på.

Jag tycker nog att önskan om en dotter kunde ha fått stå tillbaka lite till förmån för mammans dagböcker, att spänningen kring dessa kunde ha trissats upp lite mer. Och så tycker jag nog att slutet kunde ha varit mer "öppet". Men på det hela taget gillade jag boken, jag hade lätt för att identifiera mig med huvudpersonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela