Emmas

Lutherska badet av Unni Drougge

Publicerad 2007-11-02 22:24:57 i Knoppen,

Jag har tillbringat höstlovet med att slappa och läsa, så här kommer en bok till! Den har flera likheter med föregående; förutom att det är samtida, kvinnliga, svenska författare, så handlar det också om att vänta barn, om att ta sin partner för given (fast i det här fallet är det mannen som tas om hand av sin kvinna), om den vuxna huvudpersonens förhållande till sin egen mamma, och om att få mammans livslögner avslöjade. I den här boken finns det också en pappa med alzheimers.

Jag gillade faktiskt berättelsen! Det gäller att inte låta sig luras att den är realistisk, för i så fall lär man störa sig otroligt på slutet. Men om man läser den som en skruvad komedi är den skön. Jag gillar särskilt det öppna slutet

(- precis som i Sopranos, jag har inte kommenterat det faktum att en av de få (närmare bestämt en av de två) TV-serier som jag har följt nu är slut. Till skillnad från den andra, Six feet under, där man fick veta hur det gick för ALLA karaktärer, fick man i Sopranos inte veta nånting, vilket var rätt skönt. Men vad ska vi nu göra på söndagkvällarna??).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela