Emmas

Siri ska bli filmstjärna

Publicerad 2007-09-20 15:37:10 i Allmänt,

För ett par dagar sedan ringde en tjej från filmbolaget och sa att de gärna ville ha Siri i en liten roll i filmen hon har provspelat till. Nu har jag fått klartecken från rektorn att Siri får vara ledig från skolan i en vecka, och jag har pratat med filmbolaget om att Sirpan har diabetes och gluten (jag trodde att de hellre skulle välja ett annat barn när de fick veta det...). Så nu verkar det som att det faktiskt kommer att bli av! Filmen är ett lågbudgetprojekt och barnen får inget betalt, och det är som sagt ingen stor roll, men ändå - kul, tycker jag!  

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-09-22 00:17:49

Superkul! Får vi komma på premiären? :-)

Postat av: Enar

Publicerad 2007-09-22 07:39:42

Kul! Vadå film? Som i film som dyker upp på bio eller film som dyker upp på tv eller upplysningsfilm som dyker upp på AV-centralen eller film som nån filmar med sin mobilkamera?

Postat av: Emma

Publicerad 2007-09-22 14:35:17

Det är en kortfilm efter en novell av Fritiof Nilsson Piraten, om en skolklass vars fröken dör. Filmmakers Stockholm, som producerar filmen, planerar att visa den på Göteborgs Filmfestival, och hoppas att den kommer att visas på TV, men det är inte säkert att den kommer att visas överhuvudtaget, efter vad jag förstår... Men jag utgår från att om Siri är med så måste det bli en succé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela