Emmas

Kakafoni

Publicerad 2008-04-14 20:49:23 i Allmänt,

En morgon förra veckan räknade jag hur många olika fågelläten jag kunde urskilja på väg till pendeltåget. Promaden tar knappt tio minuter genom ett bostadsområde i Stockholm. Jag hörde sång, tjatter och skrän från:
Talgoxe
Blåmes
Grönfink
Bofink
Gråsparv
Björktrast
Koltrast
Ringduva
Skata
Kråka
Kaja
Fiskmås
Skrattmås
jag hörde också trumvirvlar från ett hackspett, jag kan inte skilja hackspettarna på ljudet men jag gissar att det var större hackspett.
Häftigt, eller hur!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-16 23:06:55

Ja det var häftigt! Kan du verkligen skilja dem åt på ljudet, eller tjuvkikar du lite också?!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-04-17 21:51:08

Dessa kan jag faktiskt skilja på ljudet, det var kul för när jag gick och koncentrerade mig på att lyssna hörde jag skrattmåsen och reagerade med tvekan för jag har inte sett någon skrattmås här, men då tittade jag upp mellan hustaken och skrattmåsen kom glidande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela