Emmas

Idag har jag lagat vegetariska kåldolmar

Publicerad 2008-08-18 20:34:30 i Mat,

och det mest fantastiska är att inte bara Siri utan även Alida tyckte det var gott!

Det var svårare än jag hade trott att få loss tillräckligt hela kålblad. Men sen gick det lätt att koka dem och sedan linda in en klick fyllning. Fyllningen gjorde jag av mathavre som jag kokade och blandade med morot och lök som jag fräst ihop, sen rörde jag ihop med rapsolja och kryddade med örtsalt och vitpeppar. Jag la knytena i en ugnsform och penslade med en blandning av olja, vinäger och sirap. Sen fick de stå i ugnen medan jag kokade potatis, gjorde brunsås och dukade med lingonsylt och rivna morötter. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela