Emmas

Läst i sommar - fortsättningen

Publicerad 2008-08-17 15:43:00 i Knoppen,

Mordet på Harriet Krohn av Karin Fossum. Detta är, i motsats till vad baksidestexten påstår, inte en deckare om kriminalaren Konrad Sejer. Visserligen förekommer Sejer, men bara som en biperson. Huvudperson är istället mördaren, och boken är skriven helt och hållet utifrån hans perspektiv. Rätt så intressant faktiskt.

Skendöd av Per Källén. Köldforskaren och läkaren David blir indragen i en mordhärva. Ok, det känns lite väl tillrättalagt ibland, men jag tyckte ändå det var en bra deckare.

Snygg av Joyce Carol Oates. En ungdomsroman, köpte den till Alida, läste den själv också. En sån där lite mystisk bok där man inte riktigt förstår vad som händer. Det gillar jag.

Italienska skor av Henning Mankell. En bok om svek, ensamhet och död. Det låter inte så kul, men det är också en bok om vänskap, tröst och framtidstro. Jag gillade den.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-08-17 18:27:06

Känns som om du gräver vidare i kassen ni fick av oss. Eller är det bara så att vi råkar läsa samma böcker? Jag gillade också Italienska skor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela