Emmas

Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri

Publicerad 2008-02-12 12:32:46 i Knoppen,

Äntligen en bok som var lika bra som jag trodde den skulle vara! Alla känner väl till den här romanen, så det finns ingen anledning för mig att berätta hurudan den är eller vad den handlar om. För mig händer det när jag läser en del böcker att de uppfyller mig och påverkar mitt eget språk, hur jag tänker. Exempel på sådana romaner har varit Hummelhonung av Torgny Lindgren och Sinuhe egyptiern av Mika Waltari. Det här är en av de böckerna! Jag har bara en sak att tillägga: Läs och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela