Emmas

Den ser nästan ännu mer absurd ut stekt än kokt

Publicerad 2008-09-09 15:30:11 i Mat,

men den är god!
Stekpannan fylld med blå potatis - ej manipulerad bild
Vi köpte 10 sättpotatisar av blå kongo i våras, och skörden räckte till två familjemiddagar plus två matlådor. Ingen jätte-utdelning alltså, men kul, hela familjen har varit engagerad i vårt lilla potatisprojekt. I lördags var vi ute och plockade svamp (i Ramsberg finns det minsann kantareller fortfarande!) och till middag åt vi nyskördade blåa potatisar med knaperstekt blodriska, mums, mums!

Kommentarer

Postat av: Den ingifte Faster Solvår

Publicerad 2008-11-19 15:05:40

Hej kära ni- där lång borta!

Ej kommentar, utan inlägg:

Såg plötsligt er båda: Siri och Emma på TV !! Kul, kul också att se Dagny nr.två!

Till saken: Vet att det ät svårt att komma ihåg de elever som måste "kommas" ihåg med tider för mellanmål eller spruta. Har nog gennom åren missat nån - Tyvärr!!! Jag har alltid tänkt: det går nog bättre i klassrummet - där det kan bli en rutin på vanliga dagar. Men så snart det är schemabrytande verksamhet då.Och så jag som har eleven en gång i veckan, och har runt 100 elever pr/vecka. Till skolsyster har jag föreslagit : ett armband(kanske med strass)som piper, eller allra helst ger en insprutning. Eller ännu bättre: de opererar in peacemaker, VARFÖR inte oper. in en ampull som utför jobbet?????????????????????????? - som befriar oss människor fån att komma ihåg!!!!- det du!!

Jag är pensionär nu och mår alldeles utomordentligt bra!Har i helgen bakat mjukkaka och pepparkakor med "de fem små trollen", det var kul, gick jättebra!

Det var SÅ trevligt att träffa Per o Agneta.Verkligen synd det är så LÅÅÅÅNGT mellan oss.Ha det riktigt bra. Thure hälsar säkert, men han är å jobbar i det gula huset, snart skall ju två tyskar flytta in där. Kram /Solvår

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela