Emmas

Bästa sättet att gå ner i vikt

Publicerad 2009-09-24 17:29:09 i Kroppen,

0-4dbb96a4913c4f10346565353b5537e1.png

Upptäckte häromdagen att mina tajta och långa jeans har blivit för stora och släpar i marken. Hade dessutom konstaterat att jag gått ner 2 kg sedan i juni och tänkte "konstigt, jag har inte ändrat på min träning eller mina matvanor..."

Men hur dum kan man vara - vi köpte en hund i slutet på juni! Ett snabbt överslag ger att jag promenerar ca tre timmar mer per vecka nu än vad jag gjorde tidigare. Det är tydligen vad som krävs.

Två kilo kanske inte låter mycket, kanske är det ingen mer än jag själv som märker skillnaden, men jag märker skillnad!

Även om Jenson är bästa sättet att gå ner i vikt så är inte det bästa med Jenson att jag gått ner i vikt. Han är en supertrevlig kamrat, rolig, kärleksfull, gosig, lekfull...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-28 08:58:12

Jag gick ner 6 kg på ett par månader. Hurra!! Men det var struma. Hund är bättre...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela