Emmas

"Fasta bröst" är visserligen snyggt -

Publicerad 2009-09-25 11:41:52 i Kroppen,

- och praktiskt för man behöver ingen dyr eller obekväm behå, inte ens när man sportar - men när man är på mammografi önskar man ju att man hade den pösiga och formlösa varianten. Fy sjutton vad det gör ont!!!

Att det inte är något som det pratas om, hur ont det gör att klämma ihop sina bröst vid mammografiundersökning, måste ju tyda på att de flesta inte tycker att det gör särskilt ont. Och min tolkning av detta är att det inte gör särskilt ont om man har mjuka bröst som huvudsakligen består av fettvävnad. Men jag kanske misstar mig, det kanske är så att alla, eller de flesta, tycker det är smärtsamt men att de flesta inte pratar om sådana saker som att få sina tuttar hopklämda?

Eller är det för att det är bara kvinnor som behöver utstå detta? Om någon hittade på en allmän undersökning för män som gick ut på att de skulle klämma ihop snoppen mellan två plattor en gång om året skulle det nog bli protester... Så egentligen kanske det handlar om

Kommentarer

Postat av: Ludmilla

Publicerad 2009-09-25 12:22:30

Kanske är det så.. : )

Mina bröst är inte särsilt fasta efter fyra barns amning...

Postat av: Damen

Publicerad 2009-09-25 21:12:30

På mig gjorde det ju otroligt ont! Och fast jag är gammal så måste jag säga att brösten är fasta. Kanske har du en poäng där.

Jag tycker det verkar som om kvinnor har en hemlig överrenskommelse att inte prata om hur ont det gör för att inte skrämma upp varandra. Hur det än är så går jag inte dit igen.

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-28 09:11:12

Ja visst gör det sjukt ont! Jag funderade också på vad männen skulle tycka om det där, fast då med kulorna i kläm! Snygg snorre du ritat förresten :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela