Emmas

Berättelse om herr Roos, Håkan Nesser

Publicerad 2010-08-23 16:55:24 i Knoppen,

Ante Valdemar Roos. Det är en man som är som en möbel. Han sitter där man sätter honom. Tror hans fru.

Men vi som läser boken får framför allt veta hur Ante Valdemar Roos ser på sig själv och på sin omvärld. Det är ingen tråkig bekantskap. Och när Ante Valdemar Roos vinner två miljoner på tipset sitter han inte längre kvar där livet hade satt honom. Och när slumpen sedan för honom samman med en ung flicka på rymmen från ett vårdhem, ja då händer alldeles oväntade saker.

Först efter halva boken blir det till en deckare, då träder den sympatiske inspektör Barbarotti in i handlingen.

Jag ska inte avslöja hur det går (faktum är att boken inte heller avslöjar exakt hur det går).

Jag tyckte om den här boken! Den var svår att lägga ifrån sig.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-08-24 20:59:47

Ja, visst var den jättebra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela