Emmas

Wear it like a crown - Cirkus Cirkör på Södra Teatern

Publicerad 2010-08-25 16:58:01 i Knoppen,

Innan föreställningen började undrade jag om det skulle bli teater eller cirkus.

Det blev det.

Mest cirkus skulle jag nog säga ändå. Men förutom de rent tekniskt skickligt framförda cirkuskonsterna (och de var verkligen tekniskt skickliga) så fanns det en ambition att göra något mer av företställningen, en helhet med dekor, kostym och inte minst musiken.

I början tyckte jag nog att det var pretentiöst. Herregud, det behöver inte vara så jävla vackert och konstnärligt och märkvärdigt, det räcker om det är underhållande!

Men det var ju så jävla vackert och konstnärligt och märkvärdigt - och så jävla underhållande! Så jag är helt såld. Att döma av publikens ovationer, och mitt sällskaps kommentarer, så var jag inte den enda som tyckte det var stortartat.


Bild från Södra teaterns hemsida

Visste du att jonglering kan vara vackert?!

Och musiken ja, jag googlade reda på artisten och den låt som titeln på föreställningen kommer från: Rebekka Karijord. Det är så hjärtslitande vackert, du finner den på youtube

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela