Emmas

Teater Reflexen i Kärrtorp

Publicerad 2010-12-03 12:34:00 i Knoppen,



I går var jag och såg Mina drömmars stad. En speciell föreställning mest beroende på att det var så många skådespelare - 70 st var det någon som sa. Stor del av tiden var alla på scenen samtidigt, och det var inte så att några hade roller och resten var statister, utan det var verkligen ett kollektiv av skådespelare som tillsammans gestaltade "staden". De lyckades riktigt bra!

Förutom antalet skådespelare var det en en speciell scendekor (vita plastsäckar med för mig okänt innehåll som hängde på väggarna, och i taket, och stod staplade på scenen, och flyttades omkring) och kostym (alla tänkbara och otänkbara former av ljusblå denim). Också detta mycket lyckat!

Dekoren och alla skådespelarnas kroppar kunde med hjälp av ljussättningen och hur de rörde sig skapa ett hav, en fabrik, gränder i gamla stan, ett stormande hav etc.

Jag kan rekommendera ett besök. Dock ska man vara medveten om att även om man kan få osttallrik och sillmacka i den tillhörande serveringen så är portionsstorlekarna inte tillräckliga för en hungrig mage. Trängseln i foajen är inget för den som har anlag för klaustrofobi och röken i salongen inget för den med känsliga luftrör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela