Emmas

Veckans Hus - syrrans hus

Publicerad 2010-12-21 19:53:12 i Hus,

Jag försöker delta i Veckans Hus regelbundet men har varit lite dålig på att prioritera bloggandet på sistone. Skärpning! Denna vecka är det pepparkakshus som gäller. Jag är ingen pepparkaksbagare men jag gillar verkligen pepparkakshus, och blir alltid imponerad av mina vänners och släktingars kreationer!

Till exempel min kusin Enar som är en sann entusiast sedan barnsben och har gjort bland annat operahuset i Sidney och Norsjö kyrka. Han bygger inte bara hus utan även träd, älgar och Höga Kusten-bron. Här kan du se hans samlade verk.

Men nu ska jag bidra med något som jag själv har fotograferat, även om det inte är jag själv som har bakat. Det får bli min systers pepparkaksträdhus från 2008.



Jag vet att hon kommer att bli lite missnöjd med att ett foto från hennes tjusiga vardagsrum publiceras utan fönsterfoder! Men Malin, lägg ut ett bidrag själv med årets pepparkakshus och färdigt vardagsrum!

Systern och hennes familj bor i ett hus som är sött som ett pepparkakshus, så här kommer en extra husbild till alla husälskare.

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2010-12-21 20:51:16

Nämen var är pepparkakshuset - aha - där ! Vad smart och snyggt ! Verkligen annorlunda. Hoppas syrran din kommer med årets upplaga.

Hoppas du får en skön jul, njut av allt i lagom mängd.

Stor kram

Postat av: Anni

Publicerad 2010-12-23 18:39:11

Vilket helt underbart pepparkakshus - ser lite bräckligt ut bara!

Postat av: Pysselfarmor

Publicerad 2010-12-25 14:52:54

Åh så snyggt! Så himla fräsigt hälsa henne det och hon är ju faktiskt precis rätt i tiden. Det är så modernt att ta in på hotell som finns högt uppe i träd!



Jag har inte heller bakat - det var längesedan när barnen var små, men ska nog kidnappa något barnbarn nästa år för detta evangemang. Men vet du vad Photoshop är bra att ha ;-)



god fortsättning

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-25 14:54:54

Jasså minsann, det blev mitt pepparkakshus på din blogg :-) Här är i alla fall årets pepparkakshus, dock utan vardagsrumsvy. Anni, det stod sig bra till Tjugonda'Knut i alla fall.

Postat av: Pysselfarmor

Publicerad 2010-12-25 14:55:11

Har nu tittat på pepparkaksbyggarn

'n - jiddrans vilken arkitekt! Så läckra!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-25 15:03:56

Hoppsan, blev lite tokig länk i förra inlägget.

Postat av: Mariann L

Publicerad 2010-12-27 10:25:28

Underbart pepparkakshus! Aldrig sett nåt liknande. Fotot är verkligen fullt av julstämning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela