Emmas

Dåligt glid

Publicerad 2010-02-07 19:03:40 i Kroppen,

Kommunalanställda i Stockholm Stad har en egen idrottsförening, Star. Star har startat en längdåkningsgrupp som i veckan hade sitt första möte - en vallaskola.
0c460ffbb73c22d8f384f27ab9f08407.png

Jag åker på vallningsfria skidor, men tyckte att det kunde vara kul att gå ändå, om inte annat så vallar jag Alidas skidor. Vi fick bland mycket annat höra att om belaget börjar se grått och torrt ut, så är det hög tid att lägga på glidvalla. Blankt och svart ska det vara.

-Va, tänkte jag jag, ska inte belaget vara grått och torrt?? Kan det ha något samband med att mina skidor glider så illa...?

Så idag har jag lagt på glidvalla!

Vallning pågår

Vallat - ovallat
Före och efter

Nästa vecka börjar vi med teknikträffar, och i höst ska det bli barmarksträning inför nästa säsong. Jag är så himla peppad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela