Emmas

Schlagergympa...?

Publicerad 2010-02-11 17:29:18 i Allmänt,

Vår gympaledare är rätt rolig, han brukar peppa oss, tjoa, säga att vi ska se glada ut, att vi ska ropa "äntligen!" när han säger "nu ökar vi tempot" och så vidare.

Förra torsdagen sa han "I helgen börjar melodifestivalen - nästa vecka har jag tänkt att vi kör schlagergympa, med bara gamla schlagerlåtar, och jag vill att ni har schlagerinspirerade kläder!"

- Kul, tänkte jag, som gillar att spöka ut mig. Så jag letade fram en outfit:
Schlagergympa
Idag konstaterade jag redan i omklädningsrummet att jag var den enda som var "utklädd". Men det hade jag nästan räknat med. Desto större blev besvikelsen när jag kom ut i hallen och det visade sig att vi hade en vikarie! Hon hade ingen aning om att det skulle vara schlagergympa. Så där stod jag och kände mig dum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela