Emmas

Soppgänget liggande på golvet

Publicerad 2010-02-02 21:33:00 i Allmänt,

Nu är vi inne på sjätte "terminen" med middag med familjerna F och H en gång i veckan. Det är verkligen både trevligt och praktiskt! Varje vecka umgås vi med våra kompisar en vardagskväll under avspända former, och två av tre veckor slippar man laga middag en dag i veckan. I ett och ett halvt år hade vi tema soppa (därav "soppgänget"), sedan dess har vi haft ett halvår vegetariskt, ett halvår fisk, och nu har vi tema Miljömedvetet/klimatsmart.
Liggande soppisar
När jag bad om idéer vad jag skulle blogga om på tema "liggande", som är veckans tisdagstema, sa Astrid -Vi lägger oss allihopa i en hög på golvet! och så fick det bli. Klara, sex år, var den enda som var för förståndig för att gå med på något så dumt. David och Erica kunde inte vara med i kväll, så de är inte heller med. Och så jag då, som tog bilden.  Kan du se hur många soppisar det är?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-02-02 22:34:19

Kul bild!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-02-02 22:48:50

Lättare att räkna den som inte var liggande... dvs hunden ;-)

Postat av: SqZ

Publicerad 2010-02-03 09:31:54

Vilken bra grej att samlas och äta tillsammans på det där sättet. Lite av kollektivkänsla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela