Emmas

En ö i en sjö på en ö i en sjö

Publicerad 2010-03-15 16:56:43 i Allmänt,

En ö i en sjö på en ö i en sjö
Bläddrade i Guinness Rekordbok och hittade rekordet "den största sjö som ligger på en ö i en insjö - - - i sjön finns flera öar"

Visst lockar det att fantasiera runt! Jag vill vi bo på en av de öarna! Och jag ska ha en trädgårdsdamm. Och i dammen ska det finnas en liten ö. Och på ön ska det finnas ett fågelbad...

Jag letade reda på sjön i Google Maps. Just i den största sjön fanns inga riktigt inbjudande öar, men i grannsjön (som alltså också ligger på en ö i en sjö) hittade jag den här ön som ser trevlig ut och som ser ut att vara  bebyggd med ett hus.

Nyfiken på var jag ska bo när jag blir stor?  Här kan du zooma i bilden!

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2010-03-17 13:07:44

Haha - en geografisk drosteeffekt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela