Emmas

Väntans tider...

Publicerad 2010-03-31 11:22:27 i Alida,

Kommer ni ihåg "förr i tiden", före digitalkamerorna, när man trodde sig ha tagit en riktigt bra bild? Då skulle man först knäppa ut filmen. Och sen - jag har fotograferat så länge att detta utspelar sig före en-timmes-framkallningens tid - sen stoppade man filmen i en påse och la den i en postlåda, och sen

vääääntade man

och vääntade

på att få se hur bilderna blev.

Så är det för mig nu. Det är visserligen inte jag själv som har tagit bilderna, men det är en riktigt proffsfotograf som har tagit bilder på min dotter, efter att hon först har blivit sminkad och stylad av proffs. Jag är full av förväntan att få se hur bilderna blev!!

Men det var den 22 februari bilderna togs och hur kan det gå så låååångsaaaamt?!

Jag var ju med och tog några egna bilder, till exempel den här från när håret sattes upp:
Frisering pågår!

Den får bli mitt bidrag till veckans tisdagstema "långsamt".

Kommentarer

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-03-31 18:50:48

Ja och på den tiden kunde man ju heller inte kolla direkt i kameran hur bilden såg ut... bra tolkning!

Postat av: Albert

Publicerad 2010-04-03 16:23:51

GLAD PÅSK!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela