Emmas

Byggnadsminnen på Kungsholmen

Publicerad 2010-11-15 12:41:38 i Hus,

Karta över byggnadsminnen på Kungsholmen

Temat i Veckans Hus den här veckan är byggnadsminne.

Nu har jag gjort lite research och kan konstatera att:

- I Ramsbergs församling, där jag har mitt hjärta, finns det en (1) byggnad som är utsedd till byggnadsminne, det är sågen och hyttan i Löa. Där har jag varit men har inga bra bilder och kommer inte att komma dit den här veckan.

- I Sollentuna, där jag bor, finns det inga (!) byggnadsminnen.

- På Kungsholmen, där jag jobbar, finns det fem, och alla fem ligger på östra delen av holmen, inom lagom avstånd för en lunchpromenad.

Så nu ska jag se till att få med mig kameran till jobbet och så får vi hoppas att det inte är lika mulet och regnigt resten av veckan som det är idag!

Läs mer om "byggnadsminne" hos Veckans Hus.

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2010-11-15 22:08:27

En får tacke så länge ...

Det lär bli sämre väder i slutet på veckan, så vänta inte för länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela