Emmas

Enkel resa med pendeltåget

Publicerad 2010-11-23 20:33:22 i Allmänt,

Om det blåser riktigt kall nordlig vind
(som det gör idag)
och man är tvungen att gå ut med hunden
(tisdagkvällar är mina enligt familjeschemat)
och man bor mellan Sollentuna och Häggvik
(som vi gör)
- då kan man gå till Sollentuna station
(med vinden i ryggen),
ta pendeln till Häggvik
(kostar ingenting med SL-kort), 
och gå hem därifrån
(med vinden i ryggen).

Jag är så hima smart!

Då får hunden lite miljöträning också. Han åker inte tåg så ofta.

Det är synd att jag är så glömsk - jag skulle ju ta med kameran och ta ett kort till veckans tisdagstema resa.

Det får bli ett par gamla bilder från en bilresa istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela