Emmas

Ett vackert hus i Sollentuna - med balustrad

Publicerad 2010-11-11 16:55:23 i Allmänt,

Jag har bestämt mig för att försöka delta i Veckans Hus, och då företrädesvis med hus i Ramsberg.

Men... balustrader är det inte så gott om i Ramsberg, och balustrad är veckans tema.

Ett annat problem är att jag så sällan befinner mig i Ramsberg. Så det kommer nog att bli ett och annat hus från Stockholm! Eller, som i det här fallet, Sollentuna.



Tyvärr har jag inga fakta om huset, men det ligger i centrala Sollentuna och jag tycker att det är vackert! Och så vitt jag kan bedöma så är det balustrader på bilden? Roligt att lära sig nya ord. Hus, fotografering och ord, det är sånt jag går igång på.

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2010-11-11 19:06:31

Kul att du hänger med och gillar nya ord och begrepp. Det gör mig glad.

Visst har du hittat ett hus med jättefina balustrader, ett praktexempel. Dessa stora villor är en fröjd att se på och det hade varit ännu roligare om man hade fått en chans att komma in och se inomhus också.

Tack för ditt bidrag.

Postat av: Anni

Publicerad 2010-11-12 15:32:55

Vilken pampig villa - nog blir man nyfiken och vill komma närmare alltid!

Postat av: Pysselfarmor

Publicerad 2010-11-13 21:32:10

Absolut balustrad...och du kanske har lust att titta på mina fastän de kommer in sent. Något är annorlunda....ha fortsatt skön helg.

Postat av: Mona

Publicerad 2010-11-14 06:49:51

Åh, ett så vackert hus. Och riktigt pampiga balustrader. Vilken underbar omgivning huset ligger i.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela