Emmas

Nu har jag prestationsångest...

Publicerad 2010-10-27 11:51:15 i Kreativt,

Jag är med i en konstförening på min arbetsplats. Den arrangerar lite visningar (senast var jag med till Marabouparken i Sundbyberg), utställningar här i huset vi sitter i, samt det sedvanliga konstlotteriet i samband med årsmötet.

Före sommaren skickade de ut ett mail till medlemmarna att det skulle bli "Höstsalong" med möjlighet för medlemmarna att ställa ut sina egna alster. Jag tyckte det lät jättekul och tänkte att jag hade hela sommaren på mig att producera något jag inte behöver skämmas för. Så jag anmälde mig.

Nu närmar sig inlämningen och jag har inte åstadkommit något...

Jag har redan från börjat tänkt lämna in teckningar snarare än målningar, men nu har jag dragit ner på ambitionsnivån och kanske blir det något i den här stilen:



snarare än något i den här stilen:



Vad tycker ni?

Tänk om alla andra är jätteproffsiga... I så fall skäms jag mindre om jag är representerad med enkla pennteckningar än med teckningar som kan uppfattas som "pretentiösa". Eller skulle alla tycka det var jättekonstigt om det var med några barnsliga krumulerer på utställningen?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-10-27 23:53:56

Jag röstar för den seriösa/ambitiösa/pretentiösa varianten. Den är ju jättefin! De som inte känner Alida vet ju inte att det inte är så likt ;-)

Postat av: Emma själv

Publicerad 2010-10-28 09:16:58

Men det ÄR inte Alida!! Det är en dotter till en jobbarkompis. Fast i och för sig inte så likt henne heller...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-30 00:23:01

He he! Det är ganska likt men jag var ju inte säker på att det var hon. Väldigt fin i alla fall!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela