Emmas

Årets midnattslopp - en orgie i orange

Publicerad 2011-08-14 13:35:37 i Kroppen,



Väskinlämning  i ishallen


Uppvärmning vid starten

Att springa midnattsloppet är alltid kul - alla löpanrna som glider fram genom natten, publiken som hejjar längs banan, musiken, de utklädda löparna i maskeradklassen...

I år var också vädret perfekt, och min form var mycket bättre än vad jag vågat hoppas på med tanke på att jag inte löptränat på allvar i år. Jag orkade till och med "spurta" den sista kilometern på 6 minuter, efter att ha joggat de första nio på drygt 7 minuter per kilometer. Jag är jättenöjd!

Jag har försökt sammanställa mina millopp, men saknar åtminstone en tjejmil som jag inte minns vilket år eller vilken tid. Det kan ha varit 2005 och tiden kan ha varit 1´07.

2006 Midnattsloppet - 1´06
2006 Lidingö tjejlopp - 1´12´55
2009 Midnattsloppet - 1´06´41
2010 Midnattsloppet - 1´13´24
2011 Midnattsloppet - 1´11´14

Nu är jag laddad inför nästa år, då ska jag ha en tid under 1:10!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela