Emmas

Ikväll ska jag dricka vin och äta chips och jäklar vad gott det ska bli

Publicerad 2011-12-02 16:26:26 i Kroppen,

Summering av späkmånaden:

Jag har varit jätteduktigt och gjort det jag hade bestämt mig för, det vill säga avstått från tomma kalorier som snacks, godis och kaffebröd, samt varit måttlig med kaloririk mat överlag. Tränat tre gånger i veckan gör jag egentligen annars också.

Det har inte varit speciellt svårt, jag har gottat mig vilken självdiciplin jag har istället för i onyttigheter.

Resultet:

Bukomfånget har minskat från 93 till 90 cm.
Midjemåttet har minskat från 79 till 77 cm.
Vikten har minskat från 68,2 till 65,8 kg.

Sammanfattning:

Jag är nöjd!

Fundering:

Kommer magen att återgå till normal storlek när jag återgår till normal livsstil? Eller innebär min normala livsstil att vikten är konstant, och så kan den lika gärna vara konstant på 66 som på 68 kg?

I och för sig så har vi december månad framför oss, och då är det knappast "normal livsstil" som gäller. Jag får helt enkelt fortsätta vara diciplinerad om jag vill behålla min nya plattare mage.

Kommentarer

Postat av: Agneta

Publicerad 2011-12-04 16:16:16

Men det var ju dystra nyheter för en del av oss, så här inför julen...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela