Emmas

Klagomål på livsmedels... -hygien...??

Publicerad 2011-12-05 16:56:45 i Allmänt,

Det kommer in en strid ström av klagomål till oss på miljöförvaltningen. Vissa är riktigt roliga. I somras fick vi ett mail med en länk till Youtube:

Hej!

I lördags kväll köpte min son en sk harikiri korv av en gatuförsäljare som står utanför Engelen i Gamla Stan. (Han öppnar visst sin försäljning på helger eft kl 22.00) Den säljs som världens starkaste korv. Innan man köper den ska kunden skriva på ett papper att man inte kommer att polisanmäla korvförsäljaren.

Sonen åt korven (bara lite då den var så stark), efter 20 min kräks han och har svåra magsmärtor. Vi ringer sjukvårdsupplysningen som genast skickar en ambulans. Ambulanspersonalen säger "Åh inte en till!". (Varje helg får de visst in 7-8 ambulansfall som ätit korven) Väl upp på SÖS säger läkaren samma sak och även polis som är där av annan anledning och som min man pratar med, känner till "fenomenet". Det finns till och med dokumenterat på Youtube http://www.youtube.com/watch?v=OYcLZdxwg1o

Vår son får medicin mot magsmärtan, men hade inte behövt åka in till akuten enl läkaren. 

Snälla gör något!

Vilket slöseri av samhällets resurser med ambulans och akutbesök.

Förbjud sådan försäljning av mat som orsakar sådana reaktioner!

mvh

Föräldrarna





Idag kom det här:

Hej! Efter ett besök på xxxxxxx, så måste någon gå och se över kvaliten på maten. Folk kan verkligen bli sjuka.
Jag har ätit där under loppet av några månader nu och verkligen sätt att kvaliten på maten är usel. Sist så var potatisen så stenhård och skrumpen att den inte gick att skära i. Salladsbuffen hade stått hela dagen och var urplockat. Vågade inte ens testa grytorna som såg ut som en gammalt rest-ihop-plock. Det var flugor över salladen, damm på hyllorna och en man som gick fram och tillbaka och stirrade på gästerna.
/sebastian


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela