Emmas

Kungliga Operan i Stockholm

Publicerad 2011-02-20 12:37:02 i Hus,











Jag kan konstatera att "Opera Kafé" är något annat än "Café Opera". Där var jag nämligen i går kväll!

I går mitt på dan gick jag en sväng runt och in i operahuset, och fotograferade. Nuvarande operahuset invigdes 1898, men ända sedan 1773 har Kungliga Operan legat på samma plats. 

Första bilden visar fasaden mot Gustav Adolfs Torg. De andra bilderna är innifrån foajén.

Se fler exempel på teatrar på Veckans Hus!

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2011-02-20 16:38:35

Hade du gått in här om inte Veckans hus funnits ? Kul att du tog dig tid och visade denna vackra foajé. Salongen är säkert ännu vackrare.

Postat av: Anni

Publicerad 2011-02-20 20:12:35

Visst är Operan vacker om än inte så ändamålsenlig längre. Ska bli intressant att se om politiker och andra enas om ett nytt operahus eller en restaurering.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela