Emmas

Skridskois på Barnhusviken

Publicerad 2011-01-20 19:39:47 i Allmänt,

Jag har tagit reda på att den del av Mälaren som finns utanför kontoret och under Kungsbron heter Barnhusviken. Det hade jag ingen aning om, min teori var Karlbergs Kanal. Eftersom jag var osäker gjorde jag efterforskningar (alltså tittade på en av de otaliga kartor över Stockholm som sitter uppsatta i Tekniska Nämndhuset).

Nåväl, veckans tisdagstema är is. Tisdagen är passerad, mörker och massor att göra både på jobbet och hemma har gjort att jag har prioriterat ner fotograferandet och bloggandet.

Men i går morse på väg till jobbet konstaterade jag att det var blankis på ...just det, Barnhusviken. Tog en bild med mobilen.


Det ser ut att vara perfekt skridskois, men jag har hört varningar om svag is, och jag har inte sett någon som vågat sig ut på den, så jag rekommenderar ingen att pröva.

Tog en till på vägen hem i mörker.


Och hur kommer det sig att jag har tagit mig tid att blogga ikväll? Jo, på grund av IS! Enligt aktuell rapportering om skidföret i Ursvik (det enda spåret med belysning som jag känner till här i närheten) är det blankis även i skidspåren. Så kvällens planerade aktivitet blev inställd.

Detta inlägg om is blev alltså av på grund av is. Fler iakttagelser med anknytning till is hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela