Emmas

Harry Potter-premiär idag

Publicerad 2011-07-13 21:13:56 i Siri,

Siri var där, medbjuden av kompisen Linnéa.

Jag illustrerar detta med ett foto jag tog i Nora i fredags. -Vad har denna gata med Harry Potter att göra, någon?

Svartalvsgatan

Jag skulle i alla fall kombinera skjutsning av biobesökare med besök i bostaden (vattna blommor, tömma brevlådan). Vi akte från Ramsberg kl 9.30 i morse. Efter drygt sex mil, ca 50 minuters körning, började det bli dags att tanka. I samband med detta insåg jag att jag hade glömt plonkan. Varken kontanter, betalkort eller körkort fanns med på resan. Det var bara att vända om.

Bränslemätaren kröp stadigt nedåt. Med 5 kilometer kvar till Ramsberg visade "kilometer kvar-mätaren" noll. I Ramsberg finns ingen mack. Humöret var inte på topp.

Men det löste sig. Mats tog med vår dunk och lånade en bil av en snäll granne. Så åkte vi till närmsta mack 15 km bort och bränslet räckte. Mats fick en puss och jag och Siri åkte 1,5 timmar försenade mot Stockholm, gasen i botten. Siri hann till sin premiär, vi mötte upp kompisen direkt vid filmstaden istället för att åka hem emellan.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-07-15 09:46:29

Låter inte som nån bra start på resan. Tur att det gick bra.

Självklart är det svartalferna du syftar på! Noterade det redan när jag såg bilden i går i ditt webbalbum :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela