Emmas

Sommarjobb för hela familjen!

Publicerad 2011-07-02 23:06:21 i Allmänt,

Nästa vecka är det vi som är värdar på Ölsjöbadet och -camping. Vi skal hålla rent, sälja glass och korv, hyra ut tältplatser och låna ut badleksaker. Kom och hälsa på vet jag! Långväga gäster kan övernatta i vår bäddsoffa efter att ha njutit av Sveriges (eller i alla fall Lindesbergs kommuns) finaste badplats.

Den vecka som gått har vi också badat, åtminstone Siri som cyklar upp till Ölsjön ett par gånger om dan med sina kompisar, samt trädgårdsarbetat, besökt loppisar, grillat (det gick mycket bra även utan herrn i huset som var hemma i stan och jobbade, stackarn), spanat efter fåglar (nytt kryss: tofsmes), läst och haft det bra i största allmänhet. Samt fotograferat så klart.
Stjärnflocka
Systrarna P på väg ut i Ölsjön

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-07-04 22:46:04

sv:Jag har också lagt till dig:)

Postat av: A N G E L I J N A

Publicerad 2011-07-07 23:32:08

följa varandra på bloglovin?:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela