Emmas

Barbro Hörberg

Publicerad 2011-03-24 12:21:59 i Knoppen,

Om du hade frågat mig i går morse så hade inte namnet Barbro Hörberg sagt mig något.

Detta trots att jag och Alida pratade om låten "Ögon känsliga för grönt" alldeles häromdagen - apropå min rubrik "Med ögon känsliga för betong".

Det är alltså Barbro Hörberg som har skrivit sången Ögon känsliga för grönt. Och en hel massa andra vackra, roliga, vemodiga och tokiga visor. Det vet jag nu, eftersom jag var på Soppteatern i går och såg (hörde) föreställningen Albin och Fredrik hör bara Barbro Hörberg.

Det var så bra! Vilka texter! Vilket framförande! Vilken tjej! Vilka killar! Jag skrattade och jag grät.

[barbroh_smll.jpg]
Barbro Hörberg. Bilden snodd från en blogg.


Albin Flinkas. Bild från Stadsteatern.

Och nu när jag ska rekommendera föreställningen och lägga in en länk till Stadsteatern så inser jag att föreställningen inte går längre!? Ni som inte har sett den, ni har missat något.

Kommentarer

Postat av: Fredrik Meyer

Publicerad 2011-04-11 14:16:55

Hej!

Roligt att du gillade vår föreställningen!

Ville bara säga att vi spelar vidare. 4 ggr i maj inplanerade.



Allt gott/Fredrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela