Emmas

Idag har jag ätit sås till lunch

Publicerad 2011-03-22 16:42:41 i Mat,

Man tycker ju att jag borde ha blivit noggrann med att titta efter vad det är i matlådan när jag tar den från kylen, efter den gången jag fick med mig av vår hemlagade hundmat.

Idag trodde jag att jag tog fisksoppa, men när jag hade värmt upp den och började äta kunde jag konstatera att det var sås från lammfäsrbiffarna i lördags. God sås i och för sig, men att äta den med sked från en djuptallrik, jag vet inte.

En arbetskamrat erbjöd mig müsli till såsen, vilket jag avböjde. Tackade däremot ja till knäckebröd och en apelsin.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-23 23:05:06

Ha ha! Ja det kanske är lämpligt med bara sås om man fastar. (Enl. rubriken på förra inlägget)

Postat av: Per

Publicerad 2011-04-01 15:22:42

Nja, müsli vet jag inte riktigt men ett sugrör skulle man inte tackat nej till...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela