Emmas

Jogging, lust och last (eller Kvällsaktiviteter denna vecka)

Publicerad 2011-05-27 13:48:31 i Kroppen,

(eller Kategori "Kroppen" i dubbel bemärkelse)

I förrgår "sprang" jag vårruset med ett gäng goa tjejer från jobbet. Det spöregnade när vi skulle gå från kontoret, men efter viss vånda kom vi iväg ändå. Strax efter att starten gått bröt solen fram, och när vi satt och hade picnic var det en alldeles ljuvlig försommarkväll - med en dubbelregnbåge över hela himlen.


Helena med sin medalj om halsen

Vi kände oss nöjda när vi konstaterade att den sista tjejen från Livs hade gått i mål (vilket var jag) innan den första från PoM kom i mål. Tydligen så är vi en vältränad avdelning! Inom parentes nämnt så var jag äldst i vårt gäng.

I går efter jobbet var jag med min kulturcirkel på Nationalmuseums utställning "Lust och last". Den gav mig inte så särskilt mycket "lust", varken att måla eller att hänge mig åt andra lustar, men det var trevlig i alla fall. Inte minst restaurangbesöket efteråt.


Nationalmuseums officiella bilder från utställningen -
Danaë och guldregnet, Adolf Ulrik Wertmüller
Knäböjande nunna, recto, Martin van Meytens d.y.
This girl has inner beauty, Lotta Antonsson. 


Kulturcirkeln består av ca 20 kvinnor och män som är eller har varit anställda på miljöförvaltningen. Varje månad (undantaget juni till augusti) är två personer utsedda att anorda en kulturell aktivitet, oftast teater. Jag är klart yngst. Alla utom fyra är pensionärer, konstaterade vi i går, och jag var den enda av de som deltog vid just denna sammankonst som inte är pensionär. Det är i alla fall riktigt trevligt, och om jag inte deltog i den här cirkeln så kulle jag inte komma ut på så särskilt många kulturella aktiviteter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela