Emmas

Min påsk

Publicerad 2011-05-01 20:00:58 i Allmänt,

Makens och barnens påsk kan ni beskåda i föregående inlägg.

Jag och mina syskon var uppe i Jämtland och städade ur föräldrahemmet inför försäljning. Pratade med Siri i telefon, hon sa:
- Vi har nästan inte varit inne nånting!
- Vi har nästan inte varit ute nånting, svarade jag.

- Vi har nästan inte ätit något godis alls, sa jag.
- Vi har ätit desto mer, svarade hon.

Nej, vi var inne och jobbade; sorterade grejer: Vad ska slängas, vem vill ha den här, ska vi sälja den här på loppis?

Mycket grejer var det!

Lite var vi ute också, vi eldade skräp (och ställde till med gräsbrand).

Vi hann också med att träffa lite folk, några spekulanter på huset, en massa loppiskunder och lite gamla bekanta. En kväll var vi bjudna på påskmiddag med alfapetspel, trevligt trevligt!

Rörvattnet är så förödande vackert och huset är så fantastiskt och vi har så många minnen därifrån, så det var  härligt att få uppleva det än en gång, och det känns väldigt sorgligt att det är slutet på en epok.

Farväl kära gamla trotjänare, jag tror ni kommer till ett gott hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela